1.11.08

IL PASSATO E UNA TERRA STRANIERA YA DA KÖTÜ BİR GÜNÜ TAMAMLAMANIN EN GÜZEL YOLU RAHATSIZ EDİCİ BİR FİLMDEN GEÇER





















"Geçmiş yabancı bir topraktır" olarak tercüme edebileceğimiz (hatta edilmiş)bir Daniele Vicari filmiyle italyan sinema deneyimlerimize devam ediyoruz. Bir film bu kadar mı iç karartıcı olur ya da benim ruh halim mi öyleydi gerçekten bilmiyorum. Yanlış anlaşılmasın film kesinlikle kötü değil ama anlattığı konu açısından zorlayıcıydı. Olayımızın asıl kahramanı Giorgio(Corco-böyle yazınca daha sevimli oluyor)(Elio Germano) avukat olmak için okuyan son sınıf öğrencisidir. Bir tesadüf sonucu Francesco'yla (Michele Riondino)bir kumar partisi sırasında tanışır... Tanışmaz olaydın Corco!Yedin bitirdin beni tüm film boyunca. Allah seni n'apmasın! Neyse devam edeyim konuyu anlatmaya. Francesco kötü karakter oluyor. N'olduysa onun başının altından çıktı zaten.Gözü kör olmayasıca!.. Francesco azılı bir kumarbaz, Giorgio'yu da yoldan çıkararak birlikte o kumar partisi senin bu kumar partisi benim gezmeye başlarlar. Bu arada da bütün kumar hilelerini Corco'ya aktarır Françesko. Kumarın sonu yavaş yavaş uyuşturucuya ve şiddete dayanınca benim ipler kopuverdi. İşte böyle ahali. Biraz oyunculardan bahsedeyim. Corco karakterindeki Elio Germano, geçtiğimiz İstanbul film festivalinde izlediğim "Abim evin tek çocuğu"( Mio fratello e un figlio unico) filmindeki tutunamamış müzisyeni canladırarak gözüme girmişti. Şöyle bir karıştırınca 2 önceki film festivalinde de Patti Smith kılıklı kadının oynadığı "Quo Vadis,Baby" filminde de oynadığını gördüm ama ben hatırlamıyorum.Diğer oyuncu Michele Riondino ise daha yeni bir aktör sanırım. Bizim türk oyunculardan adını hatırlayamadığım birine deli gibi benzettim ben. Hatta film boyunca ara ara aklıma geldikçe gülesim de birlikte geldi. Dur arayayım adını...Buldum;İlker Aksum'muş.Yabancı damat dizisine oynayan:)Bişey yazıyorum bari doğru yazayım; bu film Gianrico Carofiglio'nun aynı adlı romanından uyarlanma. Roman bildiğim kadarıyla türkçe yayınlanmış ama ben okumuş değilim yalan olmasın:) Bulursan izle işte seyirci bunaltma beni. Zaten yeterince bunaldım.İzle ama aydınlık kafayla izle,tamam mı?


Bir not daha; film Bari de çekilmiş. Gidemedik ama görmüş olduk böylelikle.

Hiç yorum yok:

Boş işler bunlar...