3.7.09

BİR YÜKSELİŞ ÖYKÜSÜ / MAFIA VS. NINJA

Son derece Bruce Lee formatlı Alexander Lou’nun, Ninja The Final Duel filmindeki silah arkadaşlarının birçoğuyla biraraya gelerek, bu defa bildiğimiz köyden büyük şehire inen fakir ama cesur genç rolünde, tesadüfen ölümden kurtardığı mafya babasının önce elemanı, ama daha sonra, japon ninjaların bir punduna getirip öldürmeyi başardıkları mafya babasının intikamını alan kasketli ve pantolon askılı gangster bozuntusu olarak karşımıza çıktığı bir film Mafia vs. Ninja. "Hindi ninja hareketi engellenemez!"
Artık aşina olduğumuz Lou’nun kaslarına milyonuncu kez yapılan zoom bizi şaşırtmazken, dövüş sahnelerinin hız kesmemesi de “heyyo, vur abi vur” bazlı tezahüratlarımızı körüklüyor. Hele Lau’nun sanki birkaç beden büyüğüymüş gibi duran ninjaların başı abinin kamerayı bir dolduruşu var ki, arada bir acaba görsel efekt niyetine Lou’yu hafif şişirdiler mi diye şüpheye düşmedim değil. Lou’nun silah arkadaşı kickbox şampiyonu Eugene Thomas yine uzun bacaklarını konuştururken, italyan aktör Silvio Azzolini de azılı ama pazısız, hem kumarbaz hem de bıçak fırlatıcısı olarak, bu defa peruğuyla göz kamaştırıyor. Her ne kadar kaskete ve pantolon askısına bir garezim olmasa da nedense bir gangsterin üniforması olarak pek de ciddiye alamadığım bu ikili sayesinde dandikliğin ilk sinyalini veren filmde Lou’nun ninjaları haklamada kullandığı en büyük silahın bir bambu olması da ciddiye alamama durumunun maalesef devamını getiriyor. Her zamanki gibi ne acayip cümleler kurmaya başladım değil mi? O halde noktayı koymadan hemen evvel, kimseciklerin haşat edemediği gangster Lou’yu morlar içinde bir kadın ninjanın bir güzel benzettiğini, ama iyiler kazanır düsturlu sinema tarihinin bir başka örneği olabilmek adına filmin, aslında Lou’nun aşık olduğu bu hanım ninjayı gözünü kırpmadan da öldürdüğünü belirtmek isterim. Bitti, nokta (işaretle .)
" Beni yorma, gel tekmemi ye!" hareketi


Dostum, bu anı tarihe geçir. Zira bu, hayatımda yazdığım en kısa film saçmalaması oldu. İlerki zamanlarda yüzüme vurmak isteyen olursa diye özellikle belirtmek istedim.

http://www.imdb.com/title/tt0198684/quotes filmden canalıcı replikler için adrese tıklamanızı öneririm.

HONG MEN JUE E ZHE / MAFIA VS. NINJA 1985
Y: Robert Tai
O: Alexander Lou, Eugene Thomas, Silvio Azzolini, Charlema Hsu, Tang Lung (ninja lideri)

5 yorum:

kişisel depresyon anları dedi ki...

peh şimdi şu kareleri görünce küçükken sinemada izlediğimiz karate filmleri geldi aklıma hey huyt beee

Tuğba dedi ki...

Hele yanında kardeş varsa-ki tercihen küçük olanı makbuldür- tadından yenmez küçüklük anıları...
Benden de al o kadar "Hayt huyt".
:)

Adsız dedi ki...

valla sayfan beni çocukluğuma götürdü, bu filmin adı benim çocukluğumda "Kara cellat" idi iyi hatırlıyorum, hatta bir ara internette de aradım ama bulamamıştım. Bu film özellikle çok güzel küçükken hep karete yapardık etkisinde kalarak.

Tuğba dedi ki...

Şuna da bakın bir isterseniz; http://genovaninja.blogspot.com/2010/01/kara-cellat.html

Adsız dedi ki...

sayende filmi tekrar izledim youtube dan.

Boş işler bunlar...