10.7.09

ROBOMEME VS. TERMIROBO / ROBOTRIX

Öyle uyuz bir sıcak var ki bir kung fu filmi anlatıp kendimi galeyana getirmek suretiyle ayaklandıracak mecalim yok. Dolayısıyla biraz tür değişikliği yapıp çin usulü robot filmine dalıyorum.


1991 Hong Kong- Japon ortak yapımı CAT III olarak sınıflandırılmış Robotrix, Terminator kılığında gezen bir robotun, Robocop usulüyle meydana getirilen başka robotlarla cinsellik dozu yükseltilmiş bir aksiyonla kapışmasının hikayesi. Daha ayrıntılı anlatmak gerekirse hep beraber elele tutuşup bir paragraf başı yapalım.
Robot piyasasının duayeni şeyhin oğlu, Japon robot dahisi bilimadamı tarafından kaçırılır. Dünya robot piyasasına hükmetmek isteyen ve tasarımlarında son derece ileriye gitmiş profesör, Japon devleti tarafından uyarılmış, şeyh tarafından da sürekli reddedilmiştir.




Expo-Robo 1991


İşte bunun intikamını almak isteyen deli profesör son geliştirdiği robota kendini intihar etmek suretiyle beynini düşünce bazında nakledip, esecek terörü terminatör kılığında, deri pantolon-ceket takımı içerisinde vücuda getirmiştir. Ayriyeten herkese nasip olmayan pek görkemli bir uzuv da eklemiştir Termirobo’suna, lakin ben burda dillendiremiciğim.



Bas bas paraları Leyla'ya


Başka bir japon bilimkadını da, şeyhin korumalığını yaparken Termirobo tarafından öldürülen kadın polis memuresi Linda’yı (Cikako Aoyama), aynı yöntemle, yani cesedinden elektrik akımıyla beynini robota nakil ederek- bu arada metal görünümlü robotumuz fiziki olarak da Linda’nın şeklini alır- Termirobo’ya karşılık, koca memeli genel adı “Havva” olan robotu yaratır.



Linda'ya beyin nakli


Filmin bundan sonrası rahatça anlaşılacağı üzere Robomeme ’nin, japon bilimkadının diğer koca memeli robotu (Amy Yip) ve çin polisi ile elele verip Termirobo ’yu yakalamasının ve rehineyi kurtarmasının öyküsüdür. Her ne kadar yavan anlatımımla sıradan bir rehine kurtarma öyküsü gibi durmuşsa da dostlarım, ikinci paragrafın ikinci virgülünden sonrasını, bir daha okumanızı öneririm. Sizleri filmden görüntülerle başbaşa bırakırken, aslında neler anlatırım anlatmasına ama filmin, bir CAT III filmi olduğunu gözünüze sokmanın daha çok işime geldiğini itiraf etmeliyim.


En sevdiğim kamera açısı

Klasik Diskodaki Wc sahnesi. Belden çıkan kabloya dikkat. Ayriyeten idrar değil o yavrum. Biraz önce galon galon içilmiş içkinin geri dönüşü ve sağda wc görevlisi abla

Yönetmenliğini Jamie Luk Kim-Ming’in üstlendiği Robotrix, yönetmeninden ziyade aktristleriyle ön plana çıkıyor. Erkek seyirci daha aşinadır ya, bir Amy Yip olsun bir Chikako Aoyama abla olsun, sadece memeleriyle değil aksiyon sahneleriyle de göz dolduruyorlar. Eh, herkesin bakışaçısı kendine tabii...


Chikako Aoyama, markasını göremedim ama halk arasındaki tabiriyle hiltiyle, tam 'yerinden' delinirken


Çok mu meme meme dedim? Büyüklerime ayıp mı ettim acaba? Lakin alt tarafı meme işte, büyütülecek bir tarafı yok ki?.. Hmm... Tabii büyüğü daha makbul ama... Öy nereye gidiyor bu yazı ya.......................
Hadi bunaltmıyorum sizleri. Ne kadar kısa yazarsam o kadar çok film seyretmeye vaktim kalır. O kadarcık bencillik yapmaya da hakkım olsun di mi ama?



Bitirim ikili Chikako Aoyama ve Amy Yip


NU JI XIE REN / ROBOTRIX 1991-GOLDEN HARVEST
Y: Jamie Luk Kim-Ming
Dövüş kareografı: Yuen Tak
O: Aoyama Chiakao (Linda), Amy Yip (Anna), Billy Chow (Termirobo), Siu-Dan Hui (japon bilimkadını), David Ng Dai Wai (yazıda adını geçirmediğim Linda’nın erkek arkadaşı)

4 yorum:

kişisel depresyon anları dedi ki...

ya bu filmleri nereden buluyorsun kıskanıyorum ve şiddetle kaynak istiyorum..

Tuğba dedi ki...

Öncelikle niye daha önce haber vermiyorsun linkinin değiştiğini bakim? :) Blogunda okumuştum değiştireceğini, ben de daha değiştiremedi herhalde diye bekliyorum. Merak ettim noldu diye:)
Kıskanma meselesine gelince, hemen yanıtlayayım;
Daha çok demonoid ve avistaz kullanıyorum. Cinemageddon'da da ne ararsan var. Yalnız sen de bilirsin ya, sitelerin hepsi üyelikle çalışıyor. Sanmıyorum üye olmayasın ama yine de indirmekle uğraşmayayım dersen, istediğin filmi göndereyim. Çekinme kızarım :)

kişisel depresyon anları dedi ki...

evet değiştireceğim demiştim ama bekleyemeden bir boşluk bulunca aniden değiştirdim linki. :)
ben biraz incelemeye alıyorum siteleri.. indiremezsem haber ederim. teşekkürler :)

Tuğba dedi ki...

Güzel olmuş yeni hali. Hoş, eski halini de seviyordum ben, özellikle soldaki ağacı :)
Tamam o halde, haber edersin ^_^

Boş işler bunlar...