7.1.09

DOGORA

Canavarlar takımımıza bir yenisi mi ekleniyor? Hep beraber sola dönüp bakıyoruz; Uzayda bir denizanası-ahtapot kırması, DOGORA!
Klişe anlatım stilimizi bozmayarak filmimizin açılış sahnesi ile biz de bu yazımızın konusunu açalım. Bir yanda uzayda yörüngeleri bozularak patlayan uydular,diğer yanda kuyumcudan elmas çalmak üzere olan mücevher hırsızı “gangster”lerimizin elmasları parlak bir nesneye kaptırdıkları gibi bir de “ayakları yerden kesilmek sureti” ile başarısızlığa uğramış girişimleri, daha diğer yanda ise elektrik santrali rezervlerindeki kömürlerin ilahi bir müzik eşliğinde göğe yükselmesi. Bu üç tezat olayı birbirine bağlayan şey nedir? Tek bir “C”dir. Yani karbon. Göklerdeki anamız Dogora, karbonu midesine indirip, löpçük löpçük et yapmaktadır. Afiyet olsun demek isterdik ama filmde daha çok “Kursağında kalsın” tarzıyla yaklaşılmış. E insanoğlunun cehaleti işte, bilmediği şeyden korkmak. Film boyunca toplasanız 10 dakika kadar gördüğümüz Dogora, filme ismini vermiş olsa da, asıl güzellik filmin insan oyuncularında. Gangster ve polis tiplemelerinde! Tövbe tövbe! Ben bu filme gülüyorum ama cidden gülüyorum. Dalga geçer gibi değil yani. Şöyle bir karıştırayım dedim film hakkında kim ne demiş diye okuduk ki yönetmen zaten gangster komedisi ile canavar formatını bir arada kullanmak istemişmiş. Büyüksün Honda! Peki insanoğlunun çilesi ne zaman bitecek? Godzilla bitse Dogora, Dogora bitse Gamera başlıyor!

Not:
Orjinal ad: Uchu Daikaiju Dogora/ Space Monster Dogora, 1964
Yönetmen: Ishıro Honda, Senaryo: Shinichi Sekizawa, Müzik: Akira Ifukube, Özel efekt: Eiji Tsuburaya
Oyuncular: Her istediğimde oyuncuları bulurum nasıl olsa. Ama filmdeki tek kadın oyunucu Akiko Wakabayashi’nin, You Only Live Twice/ James Bond’daki “Bond Girl” olduğunu da unutmayalım.

Hiç yorum yok:

Boş işler bunlar...