27.1.09

CENOVA'NIN LEZZETLERİ / CANESTRELLI

Pesto, focaccia, gnocchi'den hemen sonra -biraz geç de olsa- sıra, Liguria'ya has canestrelli'ye geldi. Bildiğimiz limon aromalı kurabiye. Tarif de vereyim mi?
1,25 su bardağı un (180 gram diyi),
100 gr tereyağ,
bir yumurtanın sarısı (beyazı da olabilir, bakamayacağım şimdi sözlüğe)
60 gr vanilya (evet yoğun bir vanilya tadı da var)
yeteri kadar şeker (böyle tarifte hiç görmemiştim)
üstüne depudra şekeri,
Gerisi bildiğiniz gibi. Afiyet olsun.

27 Ocak Salı, ertesi gün,
Evde Canestrelli yapan binlerce insan, ağır vanilya kokusu dolayısıyla kendinden geçti. Olaya müdahale eden ilkyardım ekipleri insanları kendine getirmede son derece başarısız. Blogunda verdiği canestrelli tarifinde yüksek dozda vanilya kullanımına sebebiyet veren Ninja Tuğba, her yerde aranıyor. Polis had safhada tehlike arzeden bu kişiyi görenlerin kendi müdahale etmeyip hemen polisi aramasını söyledi. Dakika dakika gelişmeler burada. Bizden ayrılmayın (Annem olsa "Yok! yapışalım bari" derdi.
Efenim geceyarısı "60 gr vanilya kullanılır mı yahu" diyerek yatağımdan hortladım. Çektiğim vicdan azabı dolayısıyla bu düzeltmeyi buraya ekliyorum. Düzeltme sayılmaz ya diyeceğim şu; yukardaki tarif yanlıştır. Yapmaya kalkmayın. Zatin bildiğimiz kurabiye. İsteyen klasik tarifi kullanabilir ama, ona karışamam artık...

7 yorum:

Adsız dedi ki...

ben bu tarife göre bugün CANESTRELLI yapacağım.vanilyayı anladım da limon aromalı kurabiyenin limonu nerde:)
ters bir şey olmaz degil mi sevgili ninja?bir de bu şekilde nasıl yapacağım?bilemedim?ne yapsam acaba?kalıp mı yapsam:)

Tuğba dedi ki...

Valla yazının altına da yazdığım gibi mesuliyet kabul etmiyorum (Mesuliyet kabul etmem yazmaya çalışmışım ama her zamanki gibi başka birşey söylemişim. Neyse...) Yapmayın etmeyin! Yemeyin yedirmeyin! Yok bir boşluğunuza gelip yaptıysanız o halde hemen acili arayın:) Vallahi Vildan ben de bilmiyorum limon nerede? Zaten kimisi limon, kimisi badem aromalı diyor. Ben yiyorum, aa limon ayol bu! Uzun lafın kısası siz bildiğiniz gibi anne kurabiyesi yapın en iyisi. Ben de bir daha bulaşmayayım bu yemek işlerine. Hep elim yüzüm hep elim yüzüm..:))

Adsız dedi ki...

Tarifini izinsiz aşırmak ayıp olmadı di mi? Kurabiye görünce dayanamam da:)Beğenmediğn bir şey varsa hemen silerim. Alışığım sansüre sakın dert etme...Yeter ki söyle:)

Tuğba dedi ki...

Ben buna yprum yazdıydım ama uçuvermiş, anlamadım. Neysew bir daha yazalım. Aşırmak ne demek! Sansür ne demek!:) Karşıyız sansüre falan:)) E ben de aşırdım tarifi zaten,ondan tutmadı ya:)))İnternet böyle birşey; kes-kopyala-yapıştır! Öyle değil mi? Aynen devam diyorum:)

Adsız dedi ki...

tuğba ben yaptım bu tarifi..nefis oldu vallahi:)ama şekli.. kandil simidi:))hem de yaşıyor herkes.. aradım şimdi!
annene benden selam söyle... kızı neler yapıyor bilmeli...

Adsız dedi ki...

Benim blog'daki mantı yazımın altında Tuğba yorumları var. Kızkardeşimin adı da Tuğba. Kardeşim yazdı zannetmiştim o yorumları. Meğer sen yazmışsın onları yaa...Daha yeni farkettim:)Şaşırdım!Kardeşime dedim bittin sen artık,Cenova'da yeni bir kardeşim var:))Hem de adı Tuğba!!
Sağol bebek!

Tuğba dedi ki...

Ay evet. Ben de pek anlam verememistim ama pek bozuntuya vermemisim goruldugu uzre:)) Iyi ben de abi sayimla abla sayimi esitlemis oldum demek ki:))

Boş işler bunlar...