13.1.09

AL BAK GÖR Kİ - ALBAKÖRKİ

“Albuquerque” beni uzun zamandır dürten bir kelimeden ibaretti. Kelime ile tanışmamı Nick Cave and the Bad Seeds tarafından yorumlanan bir şarkıya borçluyum elbette; By the time I get to Phoenix(1). Şarkının söz ve müziği Jimmy Webb’ e ait. Glen Campbell tarafından meşhur edilmiş ve suyu çıkana kadar da farklı müzisyenler tarafından yorumlanmış bir şarkı. Albuquerque (Albakörki diye okunur ve insanda albakörki albakörki diye ortalarda dolaşma isteği uyandırma tehlikesi bulunur) bir şehirdir o kadarını anladık da tam olarak Amerika’nın neresine tekabul eder? İnsanlar burda ne yer ne içer? Ben onu merak ediyorum ama bana mısın demeden cehaletime devam ediyordum doğrusu. Geçen gün seyretmeye başladığım ama kanalın bozulması dolayısıyla devam edemediğim Devil’s Partner(2) adlı bir film sayesinde, çok sık aralıklarla olmasa da karşıma çıkıp(3)merak kumkumamı dürten Albakörki nihayet amacına ulaştı ve öğrenmek zorunda kaldım. Dartımızı hazırlıyor ve fırlatıyoruz. İlk atışta 12’yi vuramayacağımız için %90 Albakörki’ye isabet ettiriyoruz. New Meksiko’nun en büyük şehrine.
Bu kadarla yetinmek istiyorum sevgili arkadaşım.Çünkü cehalet en büyük mutluluktur ama cahil olduğunun farkında değilsen!

1. Albüm Tender Prey.
2. Devil’s Partner; yönetmen Charles R. Rondeau, 1962. Ruhunu şeytana satarak gençliğe kavuşan yaşlı bir adamın hikayesi.
3. Bir sürü film ve şarkı dolayısıyla; Johnny Cash-Bob Dylan-Wanted Man (Nick Cave and the Bad Seeds yorumu da mevcuttur), Little Miss Sunshine vb.

2 yorum:

k dedi ki...

bir de tom waits'in şarkılarında anlattığı yöreler var ki, açıklamaya kalkınca hacimli bir amerikan coğrafyası ders kitabı çıkar herhalde. http://www.tomwaitslibrary.com/lyrics-places.html

not... nick cave sevgini sorgulamak niyetinde değilim ama o şarkı kicking against the pricks albümündeydi sanırım. kafama yıldız filan yemeden kaçayım ben.

Tuğba dedi ki...

Yeni coğrafya ders programı yapsınlar, Waits üstünden ülkeyi tanıtsınlar. Daha ne istiyorlar bu amerikalılar da canım aa!

Evet doğru söylüyorsun, harbiden de Pricks albümünde şarkı. Ama Cave'le ilgili bunu hep yapıyorum. Geçenlerde de Tersninjaya yorum bıraktım, The Ballad of Robert Moore and Betty Coltrain şarkısını yazıp, O'malley's Bar'ı anlatmışım. Demek ki Cave sevgimin mantıklı bir tarafı yokmuş. Normal bakıp şaşı görüyormuşum. Teşekkür ederim düzeltme için.

Ayriyeten istediğin zaman sorgulayabilir, gerekli düzeltmeleri yapabilirsin, hiç sakıncası yok, bilâkis mutlu olurum. Fırlatmam yıldız falan yani...

Not: Yazıda geçen şu bölümü yeniden okuyalım; "Çünkü cehalet en büyük mutluluktur ama cahil olduğunun farkında değilsen!"
Demek ki hem cahil hem de gerçekten mutluymuşum da haberim yokmuş. :-D

Boş işler bunlar...