26.1.09

THE ADULT EMPIRE STRIKES BACK / CRAYON SHINCHAN

(Crayon) Kureyon Shinchan, 5-6 yaşlarında anasına ismiyle hitap eden, ikide bir anasının rujunu kullanıp vücudunun muhtelif yerlerine resimler çizen (pipisine fil çizmişliği vardır), sürekli poposunu açıp gösteren, edepsizin önde gideni bir insan(!) evladıdır. İlk defa Shukan Manga Akushon (Weekly Manga Action) adlı seinen (yetişkin erkek) dergisinde boy gösterir. Yoshito Usui’ye ait olan manganın animeye dökülüşü ise 1993 yılına tekabül eder. Manga, veledi zurnanın alası Shinchan’ın ailesi ve yaşadığı çevreyi konu alır. Bana kalırsa-her zamanki gibi kalmaz ya- Simpsons(!) ya da Southpark kadar potansiyeli olan müthiş komik bir animeyle karşı karşıyayız. Yalnız internet Shinchan açısından çok zengin değil maalesef. Uğruna ikinci anavatanı İspanya’lara kadar gitmeme rağmen çoktan ordan taşınmış olduğunu öğrenmem de hayal kırıklığı yarattı doğrusu. Öyleyse elimizdekilerle idare edelim ve 2001 yapımı Adult Empire Strikes Back adlı dokuzuncu uzun metraj Shinchan filmini kısaca tanıyalım.
Anime, 1970 Osaka Dünya Fuarı’nda açılıyor. Dünya 21.yy’a hızla yaklaşırken, “Progress and Harmony for Mankind” temalı fuarda 20.yy Müzesi’ni ziyaret eden yetişkinler çocukluklarının çizgifilmlerini, yiyeceklerini, akla gelebilecek her türlü şeyi yeniden görerek nostalji rüzgarına kapılırlar. Ertesi gün televizyon kanalında yayınlanan “20.yy Müzesi” adlı programı seyreden her yetişkin hipnotize olarak çocukluklarına döner. Hipnoz olayının arkasında, yaklaşan 21.yy’ın, geride kalan yüzyıldan çok daha kötü olduğunu düşünen, o yüzden insanları geçmişe geri götürmek isteyen, saçları tam ‘70’ler Beatles elemanları tarzı bir adam vardır. Tüm yetişkinler, teker teker “kendi istekleri” doğrultusunda kamyonetlere doluşup “karargah”a doğru yola çıkarken, bizim ufaklıklar, başta Shinchan tabi, ebeveynlerini geri döndürmek için ellerinden gelen herşeyi yapacak, Shinchan’ı az buçuk tanıyanlar daha iyi anlayacaktır ya, ‘kötü’ adamın anasından emdiği süt burnundan gelecektir. (Yanda, birkaç yıl önce yumurtadan çıkarak ailemi genişleten Shinchan Ultra Kahraman görülmektedir.)
İsteyen burdan iç edebilir;http://www.animesuki.com/series.php/336.html
En sevdiğim sahnenin videosu da budur; http://www.youtube.com/watch?v=ap5hGJqcYXo

5 yorum:

shingetsu dedi ki...

biraz garip gelebilir ama ben bu shinchanı ne zaman görsem aklıma otobüs camındaki kuş kakasının Zerrin Özere benzediği geliyor:)))walla bak yine güldüm!!!

Tuğba dedi ki...

Shinchan'ımın adaşı (kafayı yedim herhalde önce isimdaşı yazdım, var mı böyle birşey) Hazır seni burda bulmuşken paylayayım biraz. Nerdesin kızım ya bir varsın bir yoksun. Ayıp denen birşey var!:) Neyse... "E" günercin var günercin var tabi. Kimisi sanat yapii, kimisi halis mulis kaka yapii...

shingetsu dedi ki...

özledin mi beni:)))
yüzüm eskimesin diye yapıyorum:P

Tuğba dedi ki...

Eferim! Duzeldi mi Buluye? Bana bak;ayiptir soylemesi Floransa'dayim. Birsey istiyor musun? Soyle cekinme. Kizim sana hediye almak ne zor ya! Bi de futbolcu adi ogren bi kac tane:)) Neyse.. Disarda beni Duomo muomo bekliyo gelgelelim ben bilgisayar basinda ne yapiyorum tartisilir tabi:)) Hadi acma arayi bi daha...Hediye konusunda da ciddiyim bak! Oy sivilce doktum valla sikintidan:p

shingetsu dedi ki...

gönlünden ne koparsa:P
futbolcu adını yapıcam ki???
bülüye iyileşiyor yavaştan.çocuğum zayıfladı walla bir haftada:))
floransaaaaa tadı damağımda:( gezememiştik adam gibi..
öpüldünüz sulu sulu....

Boş işler bunlar...