28.6.09

IS THIS MARE? / CHALLENGE OF THE LADY NINJA

Müstakbel damadının, Japonlarla işbirliği yaparak anavatanı Çin’e ihanet ettiğini düşünen Kayınbaba, vakitsiz öten horozun başı kesilir misali, sözkonusu şikayetini dile getirdikten sonra öldürülür. Bu esnada Japonya’da, (bizzat benim hayalim) ninjalık eğitiminin son sınavını veren ve halis muhlis “Ninja” ünvanı almaya hak kazanan kızıllar içindeki Wong Siu Wai, babasının öldürüldüğü haberini alınca atlar bir uçağa, istikamet doğru Şangay. Yalnız uçağa doğru atlamak üzere yola çıkmadan hemen önce , hocasıyla henüz vedalaşmışken, bir çinlinin ninja mertebesine yükselmesini içine sindiremeyen dojonun sırım delikanlısı, bıyıklı güzel , kıskanç ninja tarafından suikaste uğramışsa da, bıyıklının foyasını ortaya çıkaran yüce gönüllü usta (ki herkes yüce gönüllü olamaz), oracıkta bıyıklı güzele iki fiske de atmadan geçememiştir.
Wong Siu Wai, ‘80’lerin meşhur puantiyeli bluzuyla cenaze evine varıp gözyaşlarına gark olduğunda, üstelik katilin de nişanlısı olduğunu öğrendiğinde, intikam yemini edecek, bir teakwan-docu, bir erkek fatma ve bir fahişeden oluşan kız ninja ekibi kurarak bu yolda ilerleyecektir. Lakin gerçekler, gerçekten de göründüğü gibi midir, işte bu noktada sözü filme bırakmakta faide görüyorum (Farkettiyseniz son zamanlarda pek de spoiler yapmıyorum emme velakin bu tamamen tembellikten kaynaklanıyor, aklınıza başka birşey gelmesin).
1983 Tayvan yapımı The Challenge of the Lady Ninja veya diğer adıyla Chinese Super Ninja 2, uydurduğum türüyle (gerçekten varsa böyle bir tür cehaletime verin) tam bir ninjaxploitation. Hoş, kadın bir ninjanın mevzu bahis olduğu hangi film istis”mare*” değildir sevgili dostlar sorarım size? (Bu arada “mare” italyanca deniz anlamına gelir ve yazıldığı gibi okunur). Oldukça akıcı senaryosuyla pek de dandik bir film gibi durmasa da gülünç ötesi bazı sahneleriyle zihinlere kazınacak, istis”mare”ni sevsinler dedirten, başrol oyuncusu Elsa Yeung Wai San’ın da yer yer Meiko Kaji’yi hatırlattığı-ki başka kim var hatırlatabileceği zaten?- oldukça “80’ler” bir filmle karşı karşıyayız. İsterseniz (pardon ama istemesen de burda benim sözüm geçer, yok gene de istememekte ısrar edersen adios amigos durumu olur, bilemem!) işbu abidik end dı pek sevdiğim gubidik durumlara şöyle bir bakalım;

1. Kadın bir ninjanın en tehlikeli özelliğinin, kadınlığını kullanması olduğunu söylemiş olmalıyım bir yerlerde ya da milyonuncu kez sadece kafamdan da geçirmiş olabilirim emin olamadım. İşte alttaki sahnede bu özelliğini ve güzelliğini kara ninjaların dikkatini dağıtmak için kullanan Wong Siu Wai ablayı, önce kızıl ninja kıyafeti içinde, sonra kıyafetinden sıyrılmış halde görmekteyiz, ki filmin en başlarında rastladığım bu sahne beni filme daha da yaklaştırmadıysa ne olayım. Yalnız hatırlasanız Ninja The Final Duel filmindeki kadın karakterin cıscıbıl kalmasına rağmen ninjaların pek de oralı olmadığını yazmış ve abileri takdir bile etmiştim (yazmadıysam içimden etmişimdir, zaten hep içimden yapıyorum...)
2. Kız ninja ekibi kurulduktan sonra ekibin diğer iki üyesi antrenman yapmaya başlar lakin fahişe olan üyenin pek kondisyonu olmadığı alenen görülmektedir. Zira kendisi böyle elini kolunu hareket ettirip yorulacağına (efor harcamamak konusunda aynı ben), eline aynasını alıp cilveleşme talimi yapmaktadır (maalesef güzellik konusunda aynı ben değil. Ha, ben daha güzelim o manada şey ettim:p).
3. Hazır söz bu abladan açılmışken, kendisi kötü karakterin adamlarından birini öldürmek amaçlı yatağa atmaya çabaladığı sırada, adamın, kadının makyajlı suratını görüp, “Bu ne! Maymuna dönmüşsün, sil o suratını” diye bir çığırışı, kadının “makyajsız kadın olur mu a deve” (Bu laf bana mıydı? Alındım valla) diyerekten tüm karşı koymalarına rağmen, devenin kadının makyajını zorla bir silişi var daha ne anlatsam bilemedim. Hayır, şiddete karşıyız tamam da, adam da haklı diyeceğim, lakin bu cümle nereye gider işte onu bilemediğimden pek inandırıcı bir sahne olmadığından dem vurup, diğer bir gülünç sahneye geçeyim iyisi mi...
4. Ve filmin en mükemmel öğesi, Wong Siu Wai ablanın, kötü adamın kadın korumalarından biriyle, erkek izleyiciye şenlik çıkartacak biçimde ring içinde yağlara bulanarak güreştiği sahne. Özellikle ablanın o “el”li mayosu, izleyicinin gözlerini yaşartırken, bir dönem evli kadınların kocalarının aynı mayodan sipariş vermek içün moda evlerinin kapılarını aşındırdıkları rivayet olunur.
Hazır yaz tüm sıcaklığıyla bastırmışken, şehrin basık havasında denize gidemeyen bireyler olarak filmin verdiği çağrışımla uzaklara bakarak şöyle demek istiyorum: Is This “Mare”?
THE CHALLENGE OF THE LADY NINJA A.K.A CHINESE SUPER NINJA 2* 1983
Y: Leo Tso-Nam
Dövüş Kareografı : Peng Kong (bıyıklı, kıskanç ninja)
O: Elsa Yeung Wai-San (Wong Siu Wai), Peng Kong, Chen Kuan Tai (müstakbel damat), Sit Hon (kayınbaba), Kam Yin-Fei (taekwandocu ninja)
*Filmin adının Chinese Super Ninja 2 olması kafaları karıştırmasın. Zira bu film, bir devamı filmi falan değil. Five Element Ninja 'nın diğer bir adı olan Chinese Super Ninja'dan etkilenen filmin adını 2.siymiş gibi lanse etmekte beis görmemişler.


Hiç yorum yok:

Boş işler bunlar...