27.12.08

CENOVA NİNJA GURURLA SUNAR-İKİ SHAW BROTHERS FİLMİ

İki gündür noel tatili. Dolayısıyla heryer, çocukken insanın içine sıkıntı veren pazar günleri vardır ya, aynen o ambiyansta. İçimden hiçbir şey yapmak gelmiyor.Zaten yapacak birşey de yok western filmlerindeki gibi rüzgarda savrulan saman topları misali yollarda sürtmek istemiyorsam. Peki bu güzide tatilde Cenova'da ben ne yaptım? Kaçmanız için iki saniye veriyorum... Shaw Brothers yapımı iki müthiş film seyrettim. İlki "Five Elements Ninjas", ikincisi "8 Pole Diagram Fighter". İlkinden başlamak istiyorum çünkü içinde ninja, dolayısıyla japon var.
FIVE ELEMENTS NINJAS
Önümüzde karşı karşıya gelmiş iki kung-fu okulu var. Birer ikişer dövüşerek hangi okulun daha üstün olduğunu belirlemeye çalışıyorlar. Hep böyle gitse ne ala. Doğal olarak okullardan biri "itlik" yapıyor ve araya bir japon sokuyor. Bu arada ben de bir çoşku bir çoşku. Çünkü bir çinli ve bir japonun bir arada olduğu bir filmden daha iyisi olamaz hayatta. Herneyse filmimize geri dönelim. Şaşırtıcı bir şekilde bu japon-samuray- karşı okulun öğrencisi tarafından yenilgiye uğratılınca harakiri yapıyor ama intikamının Kembuchi-san tarafından alınacağını söylüyor. Kembuchi-san beş element ninjalarnın başı. kung-fu okulu öğrencilerinin en iyileri, haklarında hiçbir şey bilmedikleri ninjalarla dövüşmek üzere görevlendiriliyorlar ama sırasıyla altın,tahta,su,ateş ve toprak elementi ninjaları tarafından telef edilmekten kurtulamıyorlar. Yarabbi sen büyüksün. Buyrun sırasıyla element ninjalarını inceleyelim;
1. ALTIN
Parlak kıyafetleri ve özellikle altın sarısı bakır?! şapkalarıyla rakiplerinin gözlerini kamaştırmak suretiyle dövüşen ninjalar


2. TAHTA
Ağaç gövdelerine saklanarak rakibi en beklemediği yerden avlayan ninjalar




3. SU
Ne olduğunu benim dahi! anlayamadığım bir teknikle su üstünde yürüyebilen,gerekiğinde bambu kamışlarla su altında nefes alarak ilerleyen mavi kıyafetli sinsi ninjalar.


4. ATEŞ
Kırmızı kıyafetleriyle ateşten ziyade, dumanla rakiplerinin görme duyularıyla oynayan ninjalar.

5. TOPRAK
Tahmin edileceği üzere toprak altına saklanarak, yine beklenmediği anda mızraklarıyla alttan alttan saldıran, filmde ne olduğunu tam anlayamadım ama bu hareketle kung-fucunun bağırsağını dışarı çıkarmayı başararak, kung-fucunun kendi bağırsağına basmak suretiyle ölümüne neden olmuş ninjalar ki son element toprakta Kembuchi-san'ı da görmekteyiz.

Nasıl olsa filmi seyretmeyeceğiniz için sonunu anlatmakta sakınca görmüyorum. Bu telef olayından sonra Kembuchi-san, tek kadın ninja JUNKO'yu casus olarak kung-fu okuluna gönderir.Junko burada mimar edasıyla tüm okulun planını çıkarır. (Yandaki fotoda Junko planı çizmeye henüz başlamıştır).Bu arada japonların ne kadar hassas çalıştığını görüyüyoruz:) hem ayrıntı olarak hem kalben; zira bu junkocuk kung-fuculardan birine abayı yakar. Zaten klasiktir ya bi işe kadın girdi mi o iş bitmiş demektir. Aynen bunda da öyle olur. Ninjalar okulu basar. Usta başta olmak üzere herkesi öldürürler.Ama junko'nun kurtardığı bir kişi hariç. Sonracığıma bu arkadaş intikam yemini ederek, ninja adetlerini öğrenip, yanına aldığı üç "brother"ı ile ninjaları kendi yöntemleriyle haklar. Filmin bir sahnesine değinmek istiyorum. Kung-fu okuluna casus olarak giren Junko dikkat çekmemek için "sen bana yardım ettin ben de sana teşekkür babında kendimi sunuyorum diyerek"ten" böylesine acayip file elbisesiyle cıbıldak tenini kung-fuculardan birine sunar. Ama son derece ahlaklı kungfucu "o da ne? Bu ne biçim bir kıyafet böyle" vs diyerek kadından yararlanmayacağını, gerekirse "şu" ninjaları atlattıktan sonra ustasından izin alıp evlenebileceklerini söyler. Burda hafif bir dumura uğrarsınız zaten de asıl dumur yandaki fotoya baktıktan sonra geliyor bana kalırsa. Ben de aynı soruyu sana sormak istiyorum güzel kardeşim: "Bu ne biçim bir kıyafet böyle?" ama kadına değil direk kung-fucu abime! Yani kadının kıyafetine laf eden, müslüman olsa bari:))

İşte böyle ilk filmimiz. İkinci filmimiz, bir kung-fu epiği; 8 diagram pole fighter. Başrolde Gordon Liu. İmparator için diğer yedi kardeşi ve babasıyla savaşırken, general tarafından ihanete uğrayarak babası ve altı kardeşini kaybeden Gordon Liu, intikamını almak için yemin eder ve rahip olmak amacıyla bir manastıra kendini atar. Burada 8 diagram pole tekniğini öğrenerek intikamını alabilecek midir? Deliren 6 numaralı kardeşi kendine gelebilcek midir? Gordon'u, yani 5 numaralı kardeşini bulmak için yola çıkan 8 numaralı kız kardeş bu amacına ulaşabilecek midir? Acayip mızrak teknikleriyle yüce bir anne olduğu anlaşılan Bayan Yang oğullarına kavuşabilecek midir? Her yerinden epik epik olduğu anlaşılan bu film, Gordon Liu'nun müthiş kel kafasının hatrından daha fazlası nedeniyle şiddetle tavsiye edilir. Özelikle anne karakterine dikkat edilmesi önerilir. Valla annemle her kavga ettiğimde böylesi bir mızrak ya da kılıç tekniği falan kullansaydık karşılıklı şimdiye kung-fu ustası olmuştum ziyadesiyle. Ömrümü boşa tüketiyorum vallahi billahi... Amitaufa!

Hiç yorum yok:

Boş işler bunlar...