28.12.08

İTALYAN DVD PİYASASI

Oturduğum yerde çok sevdiğim Bizim Godzilla'mız şarkısını söylediğimi-hem de hiddetle söylediğimi-farkeder farketmez, saman topu olmayı göze alarak kendimi dışarı attım. Amacım italyan DVD piyasasındaki Japon, varsa kung fu filmlerini bulmak. E malum; günlerden pazar heryer açık değil doğal olarak. Açık bulabildiğimiz media marketlerden anladığımız kadarıyla şöyle ufak bir değerlendirme yapalım dedik. Buyrun yapalım.

Önce işe Godzilla var mı diye bakmakla başladım.Zira iki yıl önce aldığım Godzilla vs. Gigan'a şöyle okkalı,orjinal dilinde kardeş arıyorum. Türkiye'de DVD piyasasına çıkan son Godzilla'lar orjinal dilde olmadığından dolayı almayı reddetmiştim(iyi mi yaptım bilmem. Cidden orjinal dilinde değil değil mi?Bilen var mı ya?). Kötü haber: Maalesef bırak japon versiyonunu,o salak amerikan versiyonu bile yoktu. Sonra direk Kung fu koleksiyonu var mı diye aramaya giriştim. Karate ya da Kung-fu koleksiyonu olduğuna %90 eminim. Hah işte varmış gördün mü! Ama çok zengin bir koleksiyon sayılmaz. Bir kere tabi ki Bruce Lee filmleri var.Sonra Shaw Biraderler'den "Shaolin'in iki şampiyonu", "İki kahraman", "Şiddetin sol eli", "Kan kardeşler", Shaolin'in 36 odası" (Türkçeye çevirince tuhaf geldi kulağıma) gibi 10-12 adet film var. Aa zengin işte be daha ne olsun?Benim de gözüm doymuyor.Ama tek kötü tarafı yine italyanca dublajlı olmaları...

Fiyatlardan da bahsedelim. Kung-fu koleksiyonu 9.90 euro. Makul sayılır. İçimde uktedir Barselona'da 1 euro'ya olduğu halde taşıma sorunundan dolayı hepsini alamadığım Kung-fu koleksiyonu filmleri. Giden arkadaş olursa lütfen haber versin.İstek yapacağım.

Uzak doğu filmlerine gelince. Çok çeşit yoktu benim baktığım yerde. Ama animeleri karıştırmıyorum. Ondan bol şey yok zati bu memlekette. Setler,kutular ne ararsan. Japonlardan tabi ki Kurosawa, Kitano ve Miike vardı.Bir iki kore filmi, yine bir iki tane de Ming-liang Tsai filmi mevcuttu. Şöyle bir iç geçirdim. Sonra filmler karışmış onları düzelttim. Hemen sonra Noel-yılbaşı vesilesi ile Cenova'nın tek pasajında açılmış kitap/DVD/plak vs pazarına attım kendimi (tüm gün kendimi atmmışım sanırsam). Kısa günün karı bir film değil ama Valerio Evangelisti ve Francesco Mattioli imzalı EYMERICH'IN ÖFKESİ adlı çizgiroman oldu.


*İlk kare üst: Kitap güçlendirir
alt : Ama böyle değil.
İkinci kare üst: Kitap düzeltir.
alt : Ama böyle değil" yazmaktadır. İkinci el, ağırlıklı kitap satılan meydandaki bir kitap standının üzerindeki yapışkan.

Hiç yorum yok:

Boş işler bunlar...