26.12.09

KOCAKARI YÖNTEMLİ POLİS

Şu filmi de aradan çıkarayım da kafam rahatlasın. Bu defa korku-komedi türünün Hong Kong’lu üstadlarından biriyle devam ediyorum. Lam Ching Ying abimi, daha önce Mr.Vampire filmi vesilesiyle buraya misafir etmiş idim. İşte şimdi de henüz geçenlerde elime geçen Magic Cop DVD’si vesilesiyle yeniden ağırlayayım diyorum.

Biliyorum ki korku-komedi türü seveninden çok, nefret edeni bulunan bir tür. Benim de, çok favorim olmamakla birlikte karşı olduğum bir tür değil. Aslında aynı anda hem korkuyu hem de komediyi dengede tutan bir filme rastlamak zor olduğundan, genelde bu iki öğeden birine ağırlık vermiş -ağır öğe genelde komedi oluyor- filmlerle dolu piyasa. Açıkçası, ben de oturup böylesi bir filmin korku unsurunu kaale alacak değilim elbette. Benim derdim, son derece ciddi surat ifadesiyle insanı rahatsız edici biçimde güldürmeyi başaran Lam Ching Ying abimin, bu defa nasıl döktürdüğünü izlemek.
Eski bir taocu rahip olan polis Lam amcanın komşusu yaşlı teyzenin başka şehirde yaşayan torunu ölünce (tamlamaya bak!), cesedi teşhis etmek ve hatta teyzeye getirmek için Lam amca, kendi yeğeniyle yola çıkar. Torunun ölümü normal bir ölüm değildir. Zira uyuşturucu kaçakçılarının peşinde olan polis ekibi, bir lokantaya pusu kurmuşken, ortamda, eline kelepçelenmiş bir çantayla ‘buz’ gibi oturan yeğen, polise direnç gösterince, çıkan çatışmada ölür. Torunun çatışma esnasında ölmesi, olayın sadece bir yüzüdür. Çünkü otopsi odasında cesedi inceleyen Lam amca, torunun polis kurşunuyla değil, çok daha önceden öldüğünü ve buz büyüsüyle dondurulurak canlandırıldığını farkeder. Tüm bu büyü müyü laflarına anlam veremeyen çömez polis ekibinin birbirine zıt iki karakteri, bu andan itibaren, Lam amcanın eski iş arkadaşı olan amirlerinden, olayı Lam amcanın devralacağını ve ikisinin de ona yardımcı olması gerektiği emrini alırlar. Çömezlerden biri, mantıklı bir açıklama bulamadığı şeylerle karşılaşmaya başladıktan sonra Lam amcaya ısınırken, diğer çömez polis, son dakikaya kadar amcaya muhalefet etmeye devam edecektir. Lam amca ise, son derece seri hareketlerle birleştirdiği kocakarı metodlarıyla uyuşturucu kaçakçısı çeteyi anında ortaya çıkarıp, büyü işinde en az kendisi kadar yetenekli kadın elebaşını alt etmeye çalışacaktır. Üçüncü elemanımız seyirci de isterse kahkalarla, isterse benim gibi içinden gülerek hoş bir film seyretmenin keyfine varacaktır.
"Kısa kes, bişey havası olsun dediler
Peçeteye yazıp öne gönderdiler" iki dizeli şiirimden sonra doğrudan sahnelere geçip, bir komedi filmini anlatmanın zorluğunu gözünüze sokmak istiyorum. Bir de Lam Ching Ying abiye başka bir film vesilesiyle daha sonra eğilelim...
1. yetenek böyle birşey. Ateşten fırlayan ruhu, zapt etmek için bir çırpıda kağıttan beden yapan Lam amca.

2.Şüphelinin kaçmasını engellemek için ayağına kelepçeyle kendini bağlayan 'zeki' polis!

3. Eski kafalı Lam amcanın, çömez polisinin haddinden fazla modern evinde Feng Shui hesabı yaptığı düzenleme ve hemen sağ tarafta, telefon kulübesi şeklindeki hela!

4. Böğrüme bıçak sokan kedicik. Ki az sonra uğradığı şiddet gösterisini koymaya vicdanım el vermedi...
5. Japon uyuşturucu kaçakçısı(başka millet olsa şaşardım!) çetesinin lideri kadının, kurbanını kukla gibi oynattığı an!
6. ve son olarak kültürlerarası etkileşim; şişe çekme!

1 yorum:

Unknown dedi ki...

bu filmi nasıl bulurum

Boş işler bunlar...