28.12.09

ZOMBIE LOAN

"Oturmak yorar..."
Tüm gün oturarak, ufak çaplı kişisel bir rekor kırdığım yağmurlu bir pazartesinin akşamında, ilham perisinin dürtmesi vesilesiyle yazdığım bu tek dizeli şiirimin, Cesare Pavese 'nin kemiklerini sızlatmaması temennisiyle asıl konuya geçiyorum.

İçimizin dışımızın zombilerle dolduğu son zamanlarda, 2007 yılında yapılmış Zombie Loan adlı animeden yalapşap bahsetmek istiyorum. Resmi olarak 'shounen' türü gözüken anime, Shinigami yani ölüm tanrısının görme yeteneğine sahip bir kızla, onunla aynı yaşta, legal zombi olan iki oğlanın, 'insan' hayatlarını geri kazanabilmeleri için, illegal zombileri avlamalarını anlatıyor. Toplam 13 bölümden oluşan bu anime, Pitch-Pit diye tanınan iki bayan manga çizerinden oluşan grubun aynı adlı mangasından uyarlanmış. Her ne kadar finalinin ucunun açık olmasına rağmen, 2.sezon gibi birşey yapmamaları, animeyi sevenleri şaşırtmış olsa gerek. Lâkin, artık yaşımı başımı almaya başladığı farketmemden midir, nedir, bilmiyorum ama bana kalırsa, bir sonraki bölümün konusunu, bir önceki bittikten sonra yazdıkları kanısına vardığımdan pek de şaşırtıcı değil. Buraya kadar animeyi beğenmediğim gibi bir izlenim vermişsem, ne münasePet canım! oldukça sevdim, hatta eğlendim. Ama bazı animelerde olduğu gibi, beni ekrana yapıştıracak bir hava da bulamadım Zombie Loan'da.

Yeniyetmeler için anime sözlüğü yapmadığımdan, çok fazla olayı didiklemeyip, açılış ve kapanış parçalarının tam da istediğim tarz (açılış şarkısı The Birthday'den Yûsuke Chiba'nın, kapanış şarkısı Mucc'tan Satochi'nin), bol gürültülü olduğunu belirtip, şu an hâlâ oturmaya devam ettiğimden, hiç istifimi bozmadan, youtube'dan arakladığım kapanış şarkısıyla yazıyı tamamına erdireyim diyorum.


Hiç yorum yok:

Boş işler bunlar...