29.8.09

KARMA POLICE'Lİ BİR SHAW BİRADERLER AKSİYONU / THE SEXY KILLER

Klasik bir Cumartesi akşamını daha ardımda bırakırken, eli maşalı kadınların başı çektiği filmlerden biriyle daha yoluma devam ediyorum. Tarihler 1976’yı gösterirken, Oily Maniac’ın, masumiyeti saç örgüsüyle simgelenen kızı Chen Ping, Allah ne verdiyse, tüm güzelliğini sergilemek suretiyle erkeklerin kökünü kazıyor. Bu filme de isteyen The Drug Connection, isteyense The Sexy Killer diyor.

Wanfei (Chen Ping), kızkardeşini uyuşturucuya kurban vermek üzere olan bir hemşiredir. Lakin hemşire olduğunu filmin sonuna kadar öğrenemiyoruz, o ayrı. Polis olan WeiPing (Yueh Hua) ile okul sıralarına dayanan bir dostlukları vardır. Ama bu okul hangi okul, onu, filmin sonuna kadar bile öğrenemiyoruz.
Wanfei’in kızkardeşi gecelerden bir gece, diskoteğin birinde, gençliklerini heba eden onlarca gençle birlikte çılgınlar gibi dans ederken, uyuşturucu mafyasının elemanın iğnelediği eroinle ölümün eşiğinden döner. Döner dönmesine ama ablası Wanfei ve polis dostu-ilginç ama yavuklusu değil- WeiPing tarafından rehabilitasyon merkezine yatırılır. Polisin, uyuşturucu mafyasını bir türlü durduramamasını kendine dert edinen Wanfei, kardeşinin son durumunu da gözönüne alarak, bir nevi polisliğe soyunacak ve yanlış olduğunu bile bile, uyuşturucu mafyasını çökertmek için tüm dişiliğini kullanarak tek başına harekete geçecektir.

"Bekle beni uyuşturucu dünyası, seni çökertmeye geliyorum" diye çığıran Wanfei
Bundan sonrası tahmin edilegeldiği gibi, seyirciye müthiş anlar yaşatacaktır. Hep birlikte bu anlardan bazılarına bakalım dilerseniz.

1. Wanfei’in düşmanını haklamak için kullandığı kaba kuvvetin yanında en önemli şey kolundaki, açılarak çift taraflı bıçak haline gelen bilekliği. Yalnız kullanma talimatnamesini okumamış olacak ki film boyunca pek de hedefini bulamadı bileklik.


2. Kız arkadaşlarım için özel olarak dikkat ettiğim, Wanfei’in çizmeleri ile adam başı ezmesi durumu. Malum yılanın başını ne kadar çabuk ezersen o kadar iyi.


3. “Uyuşturucu mafyasıyla başedememenizin sebebi, rüşvet yiyen polisler” diyen Wanfei’ye “Her meslekte olduğu gibi bizim meslekte de iyi polis var, kötü polis var” diye cevap veren WeiPing’in dokunduğu evrensel bir gerçek.

4. Duvarda gördüğüm Clint Eastwood posteri
5. Hong Kong usulü kapkaç

6. Sahnelerden birinde, adamın güneş gözlüğünden yansıyan çekim ekibindeki eli belinde adam.

7. KARMA POLICE

8. Ekşın Beybe!

9. Mafya babasının, binbir renkle döşenmiş işkence odası

10. Son derece tepesi atmış Wanfei’yin önüne çıkan herşeyi-su yatağı dahil-mıhladığı final sahnesi
11. Ve tabii son olarak, tüm kadın milleti adına erkeklerden alınmış intikam. (Hemen alınma erkek arkadaşım! Zira bilirsin ki, ben kadın erkek demeden tüm insanoğluna uyuzum zaten...)



1972 yılında Shaw Biraderlere katılan Tayvanlı oyuncu Chen Ping, dünyaya uyuşturucunun kötü olduğunun mesajını vermek için cüretkar sahnelerde gövde göstermekten-düz anlamda gövde, hatta üst bedenden söz ediyorum-çekinmezken, sen de edepli ol, filme duyarsız kalma seyirci...
DU HOU MI SHI/SEXY KILLER-THE DRUG CONNECTION 1976
Y: Chung Sun
O: Chen Ping, Yueh Hua

4 yorum:

ShadoW dedi ki...

delisin sen...

Tuğba dedi ki...

Estağfurullah... O sizin deliliğiniz :)

karakacak1953 dedi ki...

Merhaba Tuğbasan
Kusura bakma Japon ismiyle ilgil güzel site bulamadım.
Siz 'Voice' diyen Japon dizi izledinizmi.Bu dizi 2009 yıl yapımdır.
Ben izleyip çok beğendim.
http://www.ezgidizi.com/asyadizi/voice-2-bolum-dizi-izle Türü duygusal.Ben neredeyse ağlayacaktım.
Kendine iyi bak

Tuğba dedi ki...

Önemli değil Masakuni-san. Film jeneriklerinden isim kanjisi öğreniyorum yavaş yavaş.
Bahsettiğiniz diziyi bilmiyorum. Uzun zamandır japon dizisi seyredemiyorum maalesef. Malum zaman problemi. Haliyle diziler de birikti ama bakalım. Bir zaman bulabilirsem bakacağım.
Teşekkür ederim :)

Boş işler bunlar...