29.12.08

Nİ-ÇİN? İKİ ÇİN ANLAMINDA JAPONCA TÜKÇE BİR SÖZCÜKTÜR!

Yazıya "Nayır,nolamaz" diye başlamakta faide görüyorum.Zira uzun zamandır kendimi sakındığım bir şey yapmış bulunuyorum; çin dizisi seyretmeye başladım! "Japon dizileri zaten yetiyor ve artıyor ama çin dizisi de ne ola" diye soruyorum kendi kendime. Ama artık çok geç ,başladım bir kere. Tanıtalım o halde,elden gelmez başka şey;
RETURN OF THE CONDOR HEROES ismiciği.

Jin Yong adlı yazarın kitabının bir bölümünden uyarlanma 2006 yapımı, 13.yy'da geçen, 41 bölümlük bir dizi. Bu benim ilk çin dizim olduğundan dolayı çin dizileri hakkında çok şey bilmiyorum. Hep beraber öğreneceğiz. Mesela Japon dizilerindeki format çin dizilerinde de var mı vs gibi. O zaman önce azıcık japon dizilerine değinelim. Günümüzün bağrından kopup gelen bir olaya odaklanmış bir japon dizisi ortalama 10-12 bölüm sürer. 14 bölüme kadar uzayanı da yok değildir. Jidai Geki dediğimiz kostümlü dönem dizileri ise ortalama 40 bölümden oluşmaktadır. Onca dizi seyrettim japon,şimdiye kadar türk dizileri gibi yayından zart diye kaldırılanı görmedim. Dizi tutmasa bile bitirilene kadar devam ettiriliyor. Var mı böylesi bir tutarlılık hayatta sorarım size? Şu ana kadar seyrettiğim japon dizilerine buraya yazmaya kalksam sığmayacağından dolayı asıl konumuz çin dizimize geri dönelim istiyorum.

Gölgelerin gücü adına, bana güç ver bu diziyi seyretmek için. 41 bölüm bu 1. Başrol oyuncularından Huang Xiao Ming- şu an 5. bölümdeyim ama-sempatiklikle antipatiklik arasında gidip geliyor bu da 2. Her an infaz edebilirim yani. Onun dışında dizinin tipi, karşı koyamayacağım WUXIA. Dolayısıyla "yok devenin nalı""oha"gibi nidalarla süper seyredilebilecek kıvamda. Şimdi bir pencereyi açsam;elbise kollarımı süze süze markete varsam,ordan döne döne sonra hafifçe yükselerek yeniden pencereden eve girsem hoş olmaz mıydı yani...

Hiç yorum yok:

Boş işler bunlar...