26.4.09

PAZAR KLASİĞİ BUNALTININ YENİ SERİSİ-JAPONCA MÜZİK

Bir süredir bloğu kapalı olan Gaddesu-Sama 'ya adıyorum bu saçmalığımı. Hatta "adamı" adıyorum diyeceğim ama Gaddesu-Sama için çerez bile olamaz gibi geldi kısa bir an için. Neyse... En kısa sürede bloğun açılması dileğiyle...

Geçen Pazar başladığım japon müziklerine bu hafta devam ediyorum. Bu seri ne işe yarar pek umrumda değil doğrusu. Tek amacım bir süredir ara verdiğim vurdulu-kırdılı film yazılarımı unutturmaya çalışmak.” Aman dert etme, zaten ilgilenmiyorduk” diyorsan arkadaşım, ben en çok seni sevdim, bunu bilesin. Yine de sırada, anlatılarak heba edilmeyi bekleyen çok filmim var lakin uyumaktan yazmaya vakit bulamıyorum, ne yalan söyleyeyim. Açıklamamı yaparak içimi az da olsa rahatlattıktan sonra gelelim Kiyoharu ’ya.

Kendisiyle, eş zamanlı okumaya ve seyretmeye başladığım The Wallflower (Yamato Nadeshiko Shichi Henge) adlı manga-anime ikilisi vasıtasıyla tanıştığım Kiyoharu, erken 80’lerden beri ‘post punk- bildiğimiz rock’ ekseninde müzik yapan “karizma” bir şahsiyet. Her ne kadar irili ufaklı bir sürü grupla çalışmışsa da şöhretini asıl 1990’da kurduğu Kuroyume adlı gruba borçlu. Kuroyume’nin dağılmasının ardından 1999’da Sads ’i kurmuş, bu grubun da 2003’te dağılmasından sonra kariyerine solo olarak devam etme kararı almış. Şahsen ayrıntılar beni pek ilgilendirmiyor. Ben müziğe bakarım. Müzikten de anladığımdan değil ya, seversem ne ala, yok sevmezsem mualla durumu benimkisi. Başta bir mangadan söz ettim ya tuhaf isimli, işte bu manganın çizeri Tomoko Hayakawa (mangaka), sağolsun bir sürü japon rock grubu tanımama vesile oldu. Yoksa Nuri Alço’nun tuzağına düşmüşüm gibi japon boyband’lerin ağına yakalanmıştım. Tam zamanında yetişti de kulağımın pası gitti. Manganın birebir anime uyarlamasında başlangıç ve bitiş şarkılarını seslendiren Kiyoharu-Sama, endamından kelli mangakanın nerdeyse taptığı biri. Yeniyetmeler gibi adamın kaşına gözüne bakacak halim olmadığından pek o yönüyle ilgilenmedim ama isteyen bakabilir, ben karışmam.
Neyse... Bu abinin bir sürü albümü var ama 2007 tarihli son albümü Forever Love ’dan bir şarkı seçtim; “Yokan” . Japoncamın gelişmemesinin yegane sebebi, ne dediğini hiç anlamadığım Kiyoharu ile sizi başbaşa bırakayım artık...

予感 - Kiyoharu

Not: Puroktır end Gembıl’ımdaki resmim aslında işte bu manganın ana karakteri, sayko Sunako-chan’ının resmidir. Yeri gelirse manga ve animeyi de anlatırım. Ama ‘o yer’, pek gelecek gibi gözükmüyor...

5 yorum:

karakacak1953 dedi ki...

Tuğba san
Bende Megamisama nın blogunu özledim.
Zaten ben 2 Türk blogunu okuyabilirim. Tek sizin kaldı.
Kiyoharu nun şarkıyı dinlemesine dinledim. Ama pek anlamadım.Benim Japoncam zayıfmı acaba.Sonra bu yazınızın sayesinde yeni türkçe öğrendim.Siz seneye Japonca konuşma yarışmaya katılacakmısınız.Uarım katılacaksınız.
Elinize sağlık

Tuğba dedi ki...

Masakuni-san,
Çok yakında açılacak inşallah Megami-Sama'nın blogu! Bekliyorum...
Şarkı konusuna gelince bana hak verdiniz değil mi anlamamak konusunda. Bende tuhaflık yok yani, zaten anlaşılmıyor:)
Konuşma yarışmasına dair bir fikrim yok şimdilik. Çünkü uzun vadeli planlar yapabilen biri değilim. Bakalım zaman ne gösterir:)
Türkçe öğrenmek açısından zararlı olabilir yazdıklarım Masakuni-san, dikkatli olun:D
Yine de teşekkür ederim.

kişisel depresyon anları dedi ki...

japoncadan anlamayan biri olarak bu adamın şarkıyı söylerken cümleleri yuvarladığını hissettim. yani bir şey anlamadım anlarım derken şarkı bitti... yok japonca zor vallahi...
Megami-Sama'mını blogunun açılmasını gört gözle bekliyorum.. umarım fazla bekletmez...
birde sitede değişiklikmi olmuş bana mı oyle geldi...

karakacak1953 dedi ki...

Tekrar Slm
İnşallah açılacak.Dört gözle bekliyorum.
Siz haklısınız .Ben dahi anlamadım. O şarkıyı.
Gerçekten yazınızdan çok faydlanıyorum.Sonra deyiminiz çok hoşuma gitti.
Siz biraz çabalayıp büyük adada dilek tutunca kesin Japonca konuşma yarışmasını kazanırsınız.

Tuğba dedi ki...

K.D.A,
yuvarlamak ne demek, adam düpedüz yalayıp yutuyor kelimeleri:)Bininci dinlemeden sonra bir iki kelime yakalanıyor ama hakkını yememek lazım:))
Değişikliğe gelince gri dünyama dönüş şerefine bloğun renkleriyle oynadım sadece!
Masakuni-san,
evet öncelikle çabalamam lazım, hem de çooook! :)
selamlar,saygılar...

Boş işler bunlar...