10.4.10

GIALLO ESTETİĞİNDE KAYIP BİR HONG KONG FİLMİ

Aradım taradım ama hiçbir yerde bulamadığım yönetmen Ho Meng-Hua'nın elinden çıkma, 1978 tarihli bir giallo güzellemesi The Psychopath. Olası alternatif isimleri arasında Special Hand, Color Desire Kill Person King (birebir kelime çevirisi), Top Sexual Maniac Killer, The Mysterious Killer in Town bulunan filmle ilgili, Çin sitelerinde ve HKMDB'de, aşağıdaki lobi kartlarına rastladım sadece. Bir de Komakine'nin benim için yaptığı özel araştırmalar sonucunda filmin cidden kayıp olduğunu ve de Shaw Brothers filmlerini yayınlayan Celestial tarafından da fazla iplenmediğini öğrendim. En az benim kadar takıntılı ve bulana kadar yılmayan (ikimiz de biliyoruz eninde sonunda ayrı ayrı yılacağımızı ama o ayrı) Komakine ile aramaya devam! Gerekirse Shaw'a gitmeyen, "abi sizin kayıp bir filminiz varmış, biz bi karıştırsak?!." demeyen ne olsun! Elbette gören, duyan, bilen var ise makbule geçer dostlar. Kulaktan kulağa yayalım, şu aciz dostunuza ufak bir güzellik yapalım...

Hiç yorum yok:

Boş işler bunlar...