27.10.08

TAKILDIĞIM MANGALAR

Doktor Slump ve Arale! Hatırlayan var mı? Olması lazım çünkü o kadar eski değil.Yıl 2000, Brt diye bir kanal vardı. Lady Oscar ve bu peşpeşe yayınlanıyordu. Dr.Slump'ın "Midoriiiii" diyen sesi ve hatta diğer seslendirmeler hala kulağımda. Bilmeyenler için kısa bir özet geçeyim; Dr.Slump bir bilim adamıdır ve Arale adını verdiği çocuk görünümde bir robot yapmıştır. Arale'nin robot olduğunu bilmeyen(bilmiyorlardı değil mi?) Penguen Kasabası halkının başından geçen maceraları anlatan, hıyar turşusu yiyerek güçlenen süper kahraman SUPAMAN'ıyla,dünyayı ele geçirmeye çalışan g*t kafalı(şekilleri öyleydi vallahi)uzaylıları, Doktor Slump'ın büyük aşkı-kasabanın öğretmeni Midori'si ve daha bir sürü acayip karakteriyle son derece komik bir animeydi. Bu manga serisi tv serisindeki hikayeden farklı şeyler anlatıyor ama yıllar sonra rastlamak çok iyi geldi.

Bu yandakiler de "Il mondo del Fumetto"nun kullanılmış kitaplar bölümünden bulduğum.Benim daha önce bir şekilde okuduğum,yarım bıraktığım ya da animesini seyrettiğim mangalardan örnekler.İlki HANAYORI DANGO.Mangasını internetten bulup okumuştum.Tabi animesini ve özellikle "jdorama"-tv dizisi oluyor kendisi-sını da seyretmiştim. Tabi internetten okumakla elinde kitap tutmak bir mi? Sana soruyorum? Değil tabiki...Bir de tabi bir dönemin çizim tekniğini yansıtması açısından mutlu oldum edindiğime.Yandaki Mars'ı okumuşluğumu geç duymuşluğum dahi yoktur. Lakin fena bir hikayeye benzemiyor.Devam edilebilir. KOUKOU DEBUT. Ben internette okumaya başladığım zaman zaten yeni yayınlanıyordu.Dolayısıyla 5. cilde kadar okumuştum sonra bulamamıştım devamını.İngilizcesi de yoktu kitapçılarda. İtalyan baskısı hızla devam ediyor. Densha Otoko, dizisiyle de sükse yapmıştı hatırladığım kadarıyla. Dizisini değil ama filmini seyretmiştim bir-iki yıl önce. Filminin beni sarmadığı gibi mangası da nedense sarmadı. Bir Otaku'nun (anime-manga-elektronik eşya vs fanı-ama aşırı fanı), tren(aslında metro)yolculuğu sırasında bir sarhoş tarafından rahatsız edilen kızı kurtarması ile kızla aralarında başlayan ilişkiyi ele alan bir manga. Kilit noktası Otaku oğlan tavsiyeleri internette tanıştığı diğer insanlarda nalıyor. Aslında böyle okuyunca eğlenceli ama yine beni sarmadı ne bileyim. Sondaki Ryouko Ikeda imzalı-Lady Oscar'ın mangakası)Orpheus! O ne çizim Ryouko abla. Bunu okumuştum galiba ama yine çizimler için edinmekte yarar var:))
Kız (shoujou)mangalarını geçtikten sıra geldi en sevdiklerime. İstanbul'da Vagabond'un 5.cildinde kalmıştım. Tabi burdaki baskı durumu biraz farklı anladığım kadarıyla.Bu aldıklarım daha fazla bölümün bir araya getirildikleri DELUXE'ler. Bir de daha az hikayenin olduğu ince baskılar var. Üç aşağı beş yukarı kaldığım yerden devam edebileceğim sanırım. Lone Wolf and Cub. Bunun da 10.cildine kadar gelebilmiştim.Sonra kitapçılardan kayboldu bunun serisi İstanbul'da.Ne oldu bilmiyorum. Bu samuraylıların İtalyancası kazık oluyor amma velakin.Öyle hemen okuyup bitiremiyorsun! Bi de Dampyr var tabi. Eh sevgili Dampyr;seni ne yapacağımı bilemiyorum! Maceraperest'ten devam etmekte yarar var galiba...

Hiç yorum yok:

Boş işler bunlar...