11.2.09

POST-ALERJİK NOSTALJİK / WHISKY- GÜNEŞİN TAHTI

Yıl 1996 ya da '97. Lise 1’deyim sanırım. Whisky’nin Güneşin Tahtı albümü çıkmış, “Yak bizi, ciyuv ciyuv, yak bizi ciyuv ciyuv” diye ortalarda dolaştığım yıllar. (Bu albümde en çok "Ayna"ya takığım ama...)
Şimdi, ben bunu nerden hatırladım? Postumu giymiş, boğazımı da, on bin kere çevirmek suretiyle atkıyla sarıp sarmalamış, ateş topu olmuş bir şekilde otururken Yak Bizi’yi hatırlamayacağım da hangi şarkıyı hatırlayacağım, sorarım size? Velakin son zamanlarda böyle sıcak bastıkça bu şarkıyı daha da fazla hatırlar oldum. Zira geçen yazlardan birinde, öldürücü ağustos sıcağında (Küresel ısınma! Evimin kadını olmadan önce seninle görülecek bir hesabım var! Bekle beni!), anneme iyilik olsun diye bir saat kadar ütü yapmakla kendimi cezalandırmış, ütüyü metal söker hesabı (iron’ı ayran da söker. Ne kadar ironik deel mi?) Manowar’dan girip, Iron Maiden’la devam edip, hemen ardından da Whisky’yi patlatarak kendime gelmiş idim. Seneler sonra ilk defa o zaman yeniden hatırladığım Whisky’yi (Vefaya bak!) laf aramızda özlemişim yahu! Şarkının yeniden aklıma gelmesi vesilesi ile ikide bir arayıp efor sarf etmemek için buloğuma da utanmadan yapıştırmak istedim ama bir türlü beceremediğim için lingirdeklere tıklayın demekten başka yapacak şey bulamıyorum efenim. Whisky’i tanımadan evvel bu dünyadan göçen grubun kurucusu Kamil Özaydın’a da bir kere daha rahmet dileyerek Manowar'a doğru yol alıyorum.

http://www.whisky-tr.com/
http://www.youtube.com/watch?v=CxkPf97BT6g
http://www.whisky-tr.com/muzik/gunesin/dinle.asp?id=11

2 yorum:

Masis Usenmez dedi ki...

Whiskey dedin bir kez daha takdirimi kazandın Tuğba. Geçmiş olsun ayrıca.

Tuğba dedi ki...

Geçti mi geçmedi mi bilmiyorum asden ama sağol yine de! Whisky, gençliğimin (!) sayılı türk gruplarından biriydi.Hoş, yıllardır takip etmiyorum ama...

Boş işler bunlar...